S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Thursday, November 22, 2012

Gegirl Stuffs

Salam..

Dah lama aku x update kan..? Dan dah lama jugak aku x buat doodle. Kali ni pun takde doodle sebab aku dah mengisytiharkan gencatan mouse yakni aku malas nak melukis sampaila tahun depan..MUKTAMAD. Aku nak tengok semua anime yang ada dalam simpanan aku bagi habis dulu barula aku sambung melukis balik.

Kembali kepada tajuk post ni.."Gegirl Stuffs"..ye..aku nak share beberapa benda gegirl yang aku dah buat.

The latest aku belajar buat bunga ros daripada reben. Hmmmm, tujuannya aku nak hias baju aku yang akan dipakai untuk kenduri housemate aku bulan 12 neh. Aku tengok tutorial kat blog orang pastu study bersama2 ngan housemate yg lain..lepas tuh dah siap pot pet pot pet n ngumpat jek lebih..bunganya cuma dua ketul jek..trening jek dulu..hahaha..

Jom tengok gambar x senunuh yang aku dah snap secara x senunuh.


Nampak x aku jahit atas ape??
Punyela x senunuh..hahaha..
Aku jahit atas kain batik baru yang aku x pernah pakai..belum berjahit pun..XP
manela aku reti pakai kain batik..choiii..!!
Tu jek kain yang available untuk dijadikan subjek..hehe..
Yang ijau kuning2 tuh cadar aku..
Ye, aku snap atas katil..!
Kehkehkehkeh..

Cubaan jek ni..reben pun tibai daripada kotak kenduri..hehe.

Okeyh, bawah ni plak adalah lipatan kain..yang last sekalai jadi bentuk handbag. Kalau nak buat hantaran nanti bolehla beli kain nak buat baju kurung and then lipat2 buat hand bag..nampak cantik gitu duk atas dulang hantaran. 



Okay.. Dalam post lepas2, aku ada mention pasal aku jahit kemeja.. Nila rupa kemejanya.. Ye, aku snap gune kamera not-so-smart handphone  aku..so gambarnye x cantik..kuikuikui..


Nila kemeja clubbing tahun 60-an aku..hahaha..
retro gitttewww ~~
Ye, aku peminat tegar plaid!
Harap maklum..haha..

Sebenarnya kemeja tuh ada 2 helai tapi yang satu lagi gambar corrupted.. Malaih dah haih nak amek gambar pahtu transfer masuk laptop plak..cehh!

Tula antara benda gegirl aku buat.

Hmmmm, masak2??? Hmmm..setakat nasi tomato, nasi briani gam, nasi kerabu, nasi ayam..tuh semua aku TAK RETI MASAK..!! Hahaha..

Aku tak reti sangat masak2 ni tapi kalau sambal2, kari and sup2 biasa tuh retila..

Aishhh, terasa cam tengah promote diri kat laman mencari jodoh plak..! Hahaha..Hah, ape lagi, isila borang kalau nak jadi calon..! XP

Adiosss...!! Peace..! ^^

5 comments:

  1. gugirl teror hebat ni..lawa gak kemeja tu, klo beli kain baldu buat kemeja ok dak?? keh4. syok pakai baju buatan sendiri.

    lee, hang nmpk ganeh, tp cute rupanya nah. *tepuk2 bahu*. XD

    ReplyDelete
  2. genetik jek gegirl..hehehe..buleh jek, nak 1000 daya, taknak 1000 dalih..cheywah..!!

    bkn nampak ganeh, memg ganeh pun.. TIDDDAAAKKKK..!!! jauhkan perkataan 'cute' tuh dari aku..ilang macho..XP

    ReplyDelete
  3. fuh.. lawa ah bunge...
    handbag tuh lee buat ker? ley wt tempahan hantaran nih

    ReplyDelete
  4. sgt cantik.. tp say tak pernah lagi jahit baju sendiri.. etakat jahit lobanag boleh la... hehehe...

    ReplyDelete
  5. hehehe...kalau ada masal chibi-neko..nak kawen da ker? XP

    dysha..kalau dah belajar n tahu x susah mana.. ^^

    ReplyDelete