S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Tuesday, July 12, 2011

Mimpi Oh Mimpi.. ~~

Lama giler dah tak update blog.. Hmmm, bukan tataw nak tulis aper tapi terlampau banyak nak tulis sampai tataw nak tulis yang mana satu and malas nak tulis. Ehem, plus semangat nak melukis and wat artwork banyak2 menghalang niat memblog sekejap..hehehe.

Aku dah lama nak share pasal benda alah ni tapi baru kali ni ada kesempatan nak post.

Korang agak2 mimpi korang ada bagi apa2 maksud tersirat x?

Hmmmm.. Mimpi aku ada kalanya kena ngan situasi aku tapi ada kalanya mengarut jek. Yang mengarut2 tuh memang mengarut abeh r.

Paling mengarut pernah aku mimpi is aku manusia bersayap, ada kuasa angin and kena lindungi the chosen 1. Memang real giler mimpi tuh. aku leh rasa aku terbang, aku leh rasa susah payah aku lindungi the chosen 1 tuh daripada makhluk gelap cam vampire kejam..hehehe. Bile bangun ase letih tapi best. Cam manga and anime kan mimpi aku..? Hehehe, tu mungkin sebab banyak sangat tengok anime..haha..!

Mimpi2 tersirat pun kerap juga aku dapat. Aku pernah mimpi ada orang, orang tuh aku kenal, datang pakai kemeja putih, slack hitam and berkepiah putih, datang minta maaf, melutut kat aku..huuu. Tak berapa lama lepas tuh memang dia minta maaf ngan aku. Aku da lama maafkan dia tapi aku takkan lupa apa dia buat so aku takkan tertipu lagi.


Aku pernah mimpi sehari sebelum gi amek result SPM. Malam tuh aku mimpi subjek Biologi aku dapat B3. Bangun pagi punyela cuak giler..padahal xderla cuak pun. Aku tak kesah sangat ngan result SPM tuh sebab aku dah cakap ngan ayah aku, aku leh janji 7A jek (subjek senang2 jek..haha.). Kalau aku dapat 7A dan ke bawah aku nak masuk ATMA, or skang dah tukar nama UPNM. Sekali dapat lebeyla plak dari 7A.. Selalu camtu, kalau mpi result x elok mesti result elok.. So aku sngt risau kalau aku mpi result aku cun..huu.

Aku pernah mimpi crowded giler! Satu maktab emaresem Muo masuk dalam mimpi aku, dari bebudak sains 1 sampaila bebudak sains 13.. Satu kelas ada dalam 25 orang. Semua orang cam tengah beratur, tunggu turn kete api sampai nak balik maktab. Beratur panjang semua, macam dalam kilang manusia pun ada. Semua aku cam and tegur..huu. Penat2.. XP

Nila yang aku nak citer sebenanya..huu. Semenjak beberapa menjak ni aku ada mimpikan seseorang. Mimpi tuh agak berteka-teki. Mimpinya jelas dari segi penglihatan akula. Aku nampak muke dia, aku nampak tempatnya and aku nampak keadaannya, dengan jelasnya.

Salah satunya is aku nampak dia kat satu tempat, tengah main basketball...pakai jersi yang patternnya sebijik cam jersi aku..tapi jersi tuh x bernombor, kosong. Aku bangun pagi puzzled..huuu. Beberapa kali juga aku mimpi keadaan lebih kurang macam ni. Mungkin sebab rindu nak men basketball, mpi pun psl basketball.. –sigh-

Satu lagi mimpi is aku nampak nama dia jelas tertera pada satu buku..beserta ngan gambar orang yang sama aku mpi pakai jersi aku tuh.. Isi buku tuh semua pasal aku..huuuu. Buat aku rasa narcasist jela mimpi ni...haha..

Well, sa na.. Mimpi hanya mainan tidor kan. Kalau mimpi buruk orang kata dtg dari syaitan and iblis. Kalau mimpi baik Alhamdulillah. Kalau mimpi ntah pape tuh maknanya suke berangan ngarut2 cam aku ni..haha.. Sebab tula orang kata sebelum tidor basuh kaki and lebih afdhal berwudhuk..hehe.



Orang kata juga, kalau kita selalu teringatkan seseorang or rindukan seseorang pun kita akan mimpikan dia.. Hehehe, kalau camtuh aku nak rindu kat Keanu Reeveslah, teringat kat dia selalu so nanti dia leh masuk dalam mpi aku..hehe.


Pahtu orang cakap juga, kalau mimpikan seseorang tuh ada kemingkinan roh kita bertembung dengan roh dia. Hmm, aku pun tataw. Camne kalau orang yang kita mimpi tuh orang Korea ker Jepun ker US ker ha? Uishhh, jaohnya roh mengembara. Sebab aku pernah mimpi sorang artis Korea ni, padahal aku tak minat dia pun, xder plak pk pasal dia ker, tengok citer dia ke masa mimpi tuh. Hehehe, x kesahla, dapat jumpe orang peymes dalam mimpi pun jadila, roh bertembung..okey wat..? Hehehe..

Ni memang sah, melalui mimpi juga kita leh taw kita ada saka ataw tak. Melalui jenis2 mimpi juga kita boleh taw saka jenis apa kita ada. Yang ni aku banyak kali dengar juga and seram sejuk juga sebab orang dulu2 memang selalunya ada bela saka. Aku pernah tengok al-kuliyyah. Contoh mimpi bile saka dah diturunkan pada seseorang is mimpi menyusukan bayi. Ada banyak lagi mimpi pelik2. Wallahua’lam.

*          *            *            *         *             *               *                *



No comments:

Post a Comment