S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Thursday, June 23, 2011

Tarik menarik tertarik....TALI...

Apela aku merepek ni kan?


Hmmm, apa agaknya ye pendapat orang ramai tentang main tarik tali? Best2! Kena ada semangat kerjasama.. Apa yang penting? KERJASAMAAAA...!!! Hehehe..karut marut tukang karut.


Okeyh2, lets get down to the real business here.. Apa yang ingin dibincangkan di sini adalah isu main tarik tali dalam sesebuah hubungan. Wait, is there any 'hubungan' to begin with? Okeyhla, at least as friends kan.


Masa zaman lampi2 dulu mungkin seronokla main tarik tali. Bila si dia nak, kita plak wat2 tanak, bila si dia tanak kita plak beria2 nak. Hmmm, cyusly, as you grow older, there is no fun anymore in that.


Ape sebab nak main tarik2 tali ni? Seronok? Saje suker2? Thrill? Entahla, cer tanyer orang yang suke main tarik tali tuh sebab aku tak reti sangat main tarik2 tali. At least bukan aku yang akan ajak tarik talinya. Selalu orang lain yang mulakan dulu. Aku plak jenis yang tarik sekuat2nya atau lepaskan aje. Bukan jenis akula kejap nak tarik, kejap nak lepas.


Kenapa bila kita slow down, pihak satu lagi plak beria2 nak? Kenapa masa kita beria2 nak dia tanak? Apa yang menyebabkan sesetengah pihak selesa berada di stage main tarik tali ni? Masing2 da taw masing2 suker same suker tapi tanak ke stage ikat tali.. Hmmm, dari pandangan aku ada beberapa sebab.


Mungkin dorang takut nak ikat tali. Yela, kalau dah ikat tali kena cyus kan. Kalau dalam stage tarik2 tali still boleh ushar orang lain, usik2 orang lain, x terbatas kan. Mungkin juga sukerkan rasa thrill masa dalam stage tarik2 tali tuh. Bile si dia tak bagi respon, masa ni la kita wat strategi spy dia tarik balik tali tuh. Bile si dia da start tarik, kite plak slowly lepaskan tali.. Camtu? Sonok eh main camtu? Sonok eh main tarik2 feelings orang.. Kena orang cam aku, sekali lepas tanak tarik dah cmner? Dah aku plak susah nak tarik sekuat2nya. Padanla muka kau, main tarik tali lagi.


Ingat main tarik tali tuh xder kesan ape2 ker? Masa ko tarik tali tuh guna kekuatan kan? Melecet tak tangan? Melecet kan, abeh merah2, turun harga hantaran..hehehe. Kaki yang terpasak ke bumi tuh sakit ? Sakit jugak kan, kdg2 tergeliat kalau silap cara stand. Macam tula kesannya kat hati mereka yang men tarik tali. Kesan tuh mungkin akan hilang tapi still pernah berkesan kan..


Entahla, aku pun tataw apesal aku merapu. Mungkin bosan da kot men tarik tali. Untuk main2 memang best tapi kalau da start pk cyus, memang xder pekdah pun main tarik2 tali ni. Aku pun tak faham senanya ape yang orang dapat dengan men tarik tali ni. And kenapa kena libatkan aku? Jadikan aku tali dahla, aku tanak jadi orang yang menarik..tak menarik langsungla!


Hahahaha, puas hati dapat merapu.. Sorryla, xder pape untuk mata pembaca(kalau adela) selain ayat2 rapuan aku. Sekian.

3 comments: