S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Wednesday, May 25, 2011

Another J-rock! One Ok Rock! Welcome to the club!

Presenting.......... (drum)..

ONE OK ROCCCKKKK!!!!!



Band ni dah ditubuhkan sejak 2005 lagi. Banyak wat gigs area Tokyo. Asalnya dorang ni ada 5 ahli tapi sorang dah keluar and since then just 4 jek tinggal.

Vocalist : Taka (ex NEWS)
Guitarist + vocals : Toru
Bass : Ryota
Drummer : Tomoya
Former guitarist : Alex (kuar masa 2009)

Ni sebelum Alex kuar and sebelum Tomoya masuk as official member. Thanx to Mr.Google.

Ni lepas Tomoya jadi official member and sebelum Alex kuar. Thanx to Mr.Google.

Ni lepas Alex kuar. Again, thanx to Mr.Google.

Band ni bermula daripada Toru as guitarist yang lepas tu ajak Ryota, salah sorg ahli group hip-hop untuk join. Then, former guitarist, Alex pun join. Pahtu dorang nampak bakat Taka as vocalist and finally baru Tomoya join a s drummer. Tomoya memang drummer untuk band ni sejak awal tapi jadi ahli band secara rasminya masa dorang kluarkan debut dorang yang first masa 2007.

Asal nama band ni agak interesting. Wujudnya One Ok Rock tuh adalah asal daripada One O'Clock, time bese dorang slalu practice masa hari minggu. Hehehe, comella name tuh. Sbb xde beza pn bila perkataan tuh disebut dalam japanese so dorang pun tukar jadi One Ok Rock. Try sebut.. Same kan? Hehehe..

Album ada 4

- Zeitakubyou (2007)
- Beam Of Light (2008)
- Kanjou Effect (2008)
- Niche Syndrom (2010)

Ada 2 mini album

- One Ok Rock
- Keep it real

Singles pun ade agak banyak.

Sumer lagu dia gempak and aku paling suke is Keep it Real, Jibun and Karasu! Aku nak upload vids untuk Keep it Real tapi disebabkan aku pakai proxy free yang banyak memblok site and bband aku rosak so aku batalkan jela niat aku tuh. Lain kali aku letak vids dorang yang meletup tuh.

Aku suker band ni start aku dengar suara Taka yang sedap giler, kena dengan halwa telinga aku and musicnye yang rock tapi still harmony. Senang citer leh berdiri sebelah ABSla. Aku akan dapatkan sumer lagu korang! Tengoklaaaahh!!! ^^b


No comments:

Post a Comment