S E L A M A T D A T A N G

S E L A M A T          D A T A N G

Super Human

Monday, February 28, 2011

Bile manga di'life-action''kan... ~~ (Part 1)

Salam.. ^^

Ape manga? Haiyoooohhh! Manga ni maksudnye komik, panggilan ni khas dgunakan kat Jepun, kalau kat Korea manhwa.. Kalau kat Malaysia ni komik jek, xder special panggilan.

First, aku nak tnya..korang ade bace manga? Kalau xder memang susahla nak faham aper aku tulis ni. Hmmm, at least mesti korang ade bace novel or tngk movie or drama kan.. Haa, pernah x idup korang tb2 jadi cam citer dalam drama, movie or novel tuh?? Ada yg pernah n ade yg x pernah kan..haaa..nila topik aku skang.. ^^

Hmmm, aku suker melukis.. Aku lukis illustrasi and manga. Aku gak giler bace manga sampi tajuk pn x ingt da.. Tp kalau yg best giler memang aku akan ingtla. Aku slalu berangan, kalaula citer dlm manga ni bleh terjadi kt aku....but impossible kan.. Aku lukis manga jadi aku taw manga tu sebenanya manga-ka's (pelukis manga) desire yg dia slalu harap ada kat dunia nyata.. Aku ckp camtuh sbb aku lukis manga n wat citer macam tula..something yg aku harap jadi kt dunia nyata tp x jadi..so di'jadikan' dalam bentuk manga.. Citer tersusun n banyak sngt coincidence..but it's impossible in real life sbb bkn kte yg tentukan jalan citernye tp Pencipta kite.. ^^

Tp dalam idup aku, seingat aku ada 2-3 kali gakla terjadi cam dalam manga tuh walaupun endingnyer agak berbeza.. First, masa aku upper form dl. Aku ade bestfren (ms tula). Sblm jadi bestfren aku suker dia tp aleh2 aku dpt taw yg dia suker budak sekolah dia dl. Aku pn treat dia as bestfrenla kan. Dia memang feymes, hot stuffla krenyer ni. Anak org yang disegani, ahli sukan and martial art, pandai men alat musik, pengawas lak tuh so dia ada ramai peminat. Aku selalu gak jadi org tgh..kemsalamla, nak biodatala, amekkn gambarla..hehehehe..

Rata2nya yang suker dia antara kawan2 aku gak..Aku selalula usik2 kawan2 aku yg suker budak ni kan (aku memg kaki ngusik kalu hal2 camni..hahaha).. Dorang pun mcm da x kesah ngn aku so dorang tunjukla true feelings dorang.. Aleh2 dak tuh cam ngaku suker kat aku melalui game True or Dare.. Aku ape lg, bapak r terkujut kan tp seb bekla ade geng2 yg gila2 cover masa men game tuh so benda tuh xla jadi awkward sngt. Lepas pada tuh, dak laki tu lak yg ngelak drpd jumpe aku.. Aku cool jek, almaklumla, gangster.. XP.. And member2 aku yg taw kes tuh aleh2 dtg jumpe aku ckp yang dorang sebenanya x suker pun kt dia.. Saje2 jek sebenanya.. And siap cakap lagi, 'aku x kesah kalau korang kapel..' Wahhhhaa! Manganyerla idup aku..hahaha.. Tapi aku ngan budak tuh last2 x jadi ape pun.. Skang pun da lost contact.. Syngyer sbb ikatan persahabatan tula tp xper, aku ada ramai lagi bestfrens yg best2.. ^^

One of my experience yg aku rase lawak..hahaha.. Mungkin nila kot yg org cakap puppy love sbb biler pk balik ase cam kelakar..hahaha..

No comments:

Post a Comment